Friday, January 3, 2014

Budget Scrappen.........

Voor het blog van Scrapplezier hebben wij voor het onderwerp "Budget Scrappen" gekozen,
aangezien de crisis er heel veel scrapbook winkels hun deuren sleuten maar ook omdat scrappers zich
vaak niet kunnen beheersen als het gaat om  de aanschaf van nieuwe scrapbook spullen.
Als ik alleen al naar mijn zelf kijkt, heb ik daar ook een handje van.....ik wil de allernieuwste spullen,
spullen van de Action, Zeeman etc wil ik eigenlijk het liefst niets mee doen.....maar als je goed kijkt hebben
zij hele leuke dingen voor weinig geld en die eigenlijk net zo goed functioneren als van een duur Merk!!!
Het enigste wat ik gebruik van Action is foto plakkers en 3D foam.........

Heel veel dingen en spullen om je heen die je eigenlijk niet meer gebruikt of wil weggooien kun
je heel gemakkelijk gebruiken om mee te scrappen.
Zoals lipjes van bijvoorbeeld cola blikjes, knopjes en ritsen van kleding, closet rollentjes, koffie filters, je kan zelfs koffieprut gebruiken om papiers etc een oude look te geven.


Ik heb gekozen om van oud inpak-papier, doiley's en twine een Traktatie - Cadeau zakje te maken, die heb ik doormiddel van een bouwplaat/mal gedaan.
De mal kun je downloaden op onderstaande link,

http://paperm.jp/craft/gift/giftbag/index.html

De mal heb ik uitgeknipt, over getrokken op het inpak-papier, in elkaar gezet en vast gelijmd waar deze
gelijmd moest worden. De boven kant heb ik op 1.5 cm omgevouwen. De doiley heb ik door midden gevouwen en over de bovenkant gelegt, met een crop a dile twee gaatjes in de doiley en zakje geknipt en de twine erdoor heen geregen, Vergeet niet om voor deze handeling de traktatie of cadeau in het zakje te
doen. Doormiddel van een strik maak je het zakje dicht.


Gebruikte Materialen : bruin inpak papier, een doiley en twine......

No comments: